První planeta nalezená mimo sluneční soustavu

22. listopadu 2010 v 14:20 | HAAS |  Sopky, láva... Události ze současné přírody
Teprve nedávno objevili astronomové novou planetu, která je však narozdíl od těch, které známe, nalezená mimo sluneční soustavu. Dá se jí říkat také exoplaneta, což znamená, že obíhá kolem jiné hvězdy než Slunce. Je o trochu větší než Jupiter, tedy největší planeta sluneční soustavy. Zatím byla planeta označená jako HIP 13044b, to znamená, že patří do hvězdného proudu Helmi. Astronomové objevili planetu jen díky náhodnému úkazu přístroje spektrograf, v jižní Evropě pak ve velké observatoři planetu objevili. Pak je tu ale jeden problém: jestli že planeta není v naší sluneční soustavě, musíme si uvědomit, že vesmír byl ze začátku větší než si jen dokážeme představit...

Informace jsem zíkal díky www.web.volny.cz a obrázek je z této adresy: http://img.aktualne.centrum.cz/0/8/893m-slunecni-soustava.jpg .

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.